Opony ciężarowe
Zajmujemy się wulkanizacją oraz sprzedażą nowych opon takich firm jak Michelin, Kleber, Goodrich, Dunlop, Goodyear, Fulda, Continental, Viking, Dębica. Posiadamy jeden z największych magazynów opon na terenie województwa Zachodniopomorskiego dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować zawsze Państwu oponę jaką potrzebujecie. Dodatkowo wszystkie usługi wykonujemy na miejscu co znacznie skraca czas oczekiwania. Poniżej przedstawione zostały najczęściej stosowane opony.
Continental HSL2 Eko Plus
|
rozmiary |
|
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 355/50 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 385/55 R 22.5
- 315/60 R 22.5
- 295/60 R 22.5
|
Specyfikacja:
-
najniższy
opór toczenia i doskonała oszczędność paliwa dzięki
specjalnej
mieszance gumowej i odpowiednio zaprojektowanej konstrukcji opony
-
wyjątkowo
duży przebieg i równomierne zużycie dzięki
równemu
rozkładowi ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą
-
precyzyjne kierowanie dzięki doskonałemu wzorowi
bieżnika
|
Opony Continental
-->> Continental HSL2 Eko Plus
|
rozmiary |
|
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 355/50 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 385/55 R 22.5
- 315/60 R 22.5
- 295/60 R 22.5
|
Specyfikacja:
-
najniższy opór toczenia i doskonała oszczędność paliwa dzięki specjalnej mieszance gumowej i odpowiednio zaprojektowanej konstrukcji opony
-
wyjątkowo duży przebieg i równomierne zużycie dzięki równemu rozkładowi ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą
-
precyzyjne kierowanie dzięki doskonałemu wzorowi bieżnika
|
-->> Continental HDL2 Eko Plus
|
rozmiary |
|
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 495/45 R 22.5
- 315/60 R 22.5
- 295/60 R 22.5
|
Specyfikacja:
- specjalnie zaprojektowane dla długodystansowych zastosowań
- bardzo małe opory toczenia i niskie ścieranie dzięki specjalnej mieszance gumowej przeznaczonej do stosowania na osiach napędowych
- bardzo duży przebieg i równomierne zużycie dzięki równemu rozkładowi ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą bez względu na obciążenie
- bardzo duża przyczepność, nawet na mokrej nawierzchni, dzięki odpowiednio dostosowanej geometrii bieżnika
|
-->> Continental HD Hybrid
|
rozmiary |
|
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 315/60 R 22.5
- 295/60 R 22.5
|
Specyfikacja:
- elastycznie dopasowana do różnych zastosowań na długich i średnich trasach
- doskonały stosunek niskiego zużycia paliwa z dużymi przebiegami dzięki zastosowaniu odpowiednich proporcji twardości bieżnika i jego geometrii
- bardzo dobra trakcja we wszystkich warunkach atmosferycznych dzięki odpowiedniej relacji pomiędzy poprzecznymi rowkami i nacięciami
- znakomita trakcja przez cały okres wykorzystania opony
|
-->> Continental HTL2 Eko Plus
|
rozmiary |
|
- 385/65 R 22.5
- 385/55 R 22.5
- 445/45 R 19.5
- 385/55 R 19.5
|
Specyfikacja:
- bieżnik i karkas zmniejszające zużycie paliwa, przystosowane do lekkiej pracy
- bardzo duży przebieg dzięki odpowiedniemu połączeniu wzoru bieżnika i mieszanki gumowej
- idealna stabilność dzięki specjalnym rowkom na barku opony
- rozmiary opon odpowiednie do wszystkich obecnie produkowanych pojazdów
|
-->> Continental HSR2
|
rozmiary |
|
- 245/70 R 19.5
- 265/70 R 19.5
- 285/70 R 19.5
- 305/70 R 19.5
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 385/65 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 305/70 R 22.5
- 275/70 R 22.5
- 255/70 R 22.5
- 385/55 R 22.5
- 9 R 22.5
- 10 R 22.5
- 11 R 22.5
- 12 R 22.5
- 13 R 22.5
- 7.50.R20
- 8.25 R20
- 9.00 R20
- 10.00 R20
- 11.00 R20
- 12.00 R20
|
Specyfikacja:
- maksymalny przewidywany czas eksploatacji dzięki specjalnej geometrii bieżnika
- równomierne ścieranie w różnych warunkach obciążenia dzięki zoptymalizowanemu konturowi, który zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą
- precyzyjne kierowanie dzięki doskonałemu wzorowi bieżnika
- maksymalna przyczepność na mokrej nawierzchni i minimalne ścieranie dzięki innowacyjnej mieszance gumowej dla osi kierowanych
- obniżone opory toczenia dla niższej konsumpcji paliwa
|
-->> Continental LSR1
|
rozmiary |
|
- 7.00 R16
- 7.50 R16
- 245/70 R17.5
- 265/70 R17.5
- 205/75 R17.5
- 215/75 R17.5
- 225/75 R17.5
- 235/75 R17.5
- 245/75 R17.5
- 8R R17.5 C
- 8.5 R17.5
- 9.5 R17.5
- 10 R17.5
|
Specyfikacja:
- bardzo duży przebieg dzięki idealnemu wzorowi bieżnika i mieszance gumowej odpornej na ścieranie – do szerokiego zakresu zastosowań
- dobre właściwości jezdne dzięki harmonijnemu połączeniu konstrukcji, mieszanki i wzoru bieżnika – do ruchu miejskiego, po drogach wiejskich i autostradach
- rozmiary odpowiednie do wszystkich spotykanych obecnie na rynku lekkich ciężarówek
|
-->> Continental HDR2
|
rozmiary |
|
- 245/70 R 19.5
- 265/70 R 19.5
- 285/70 R 19.5
- 305/70 R 19.5
- 315/80 R 22.5
- 295/80 R 22.5
- 315/70 R 22.5
- 305/70 R 22.5
- 275/70 R 22.5
- 255/70 R 22.5
- 315/60 R 22.5
- 295/60 R 22.5
- 10.00 R 20
- 11 R 22.5
- 12 R 22.5
|
Specyfikacja:
- specjalnie zaprojektowana dla wymagającego transportu lokalnego
- bardzo długi przewidywany czas eksploatacji dzięki odpowiednio zaprojektowanej geometrii bieżnika
- równomierne ścieranie w różnych warunkach obciążenia dzięki zoptymalizowanemu konturowi, który zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą
- maksymalna przyczepność na mokrej nawierzchni i minimalne ścieranie dzięki innowacyjnej mieszance gumowej dla osi napędowych
- kilka okresów eksploatacji dzięki bardzo wytrzymałej konstrukcji karkasu
|
-->> Continental LDR1
|
rozmiary |
|
- 7.00 R 16
- 7.50 R 16
- 245/70 R 17.5
- 265/70 R 17.5
- 205/75 R 17.5
- 215/75 R 17.5
- 225/75 R 17.5
- 235/75 R 17.5
- 245/75 R 17.5
- 8 R 17.5
- 8.5 R 17.5
- 9.5 R 17.5
- 10 R 17.5
|
Specyfikacja:
- bardzo duży przebieg dzięki mieszance gumowej o małej ścieralności
- rewelacyjna przyczepność dzięki specjalnemu wzorowi bieżnika do stosowania w oponach osi napędowych
- wyjątkowe właściwości jezdne na drogach miejskich, wiejskich i autostradach dzięki harmonijnemu połączeniu konstrukcji, mieszanki i wzoru bieżnika rozmiary odpowiednie do wszystkich spotykanych obecnie na rynku lekkich ciężarówek
|
-->> Continental HTR2
|
rozmiary |
|
- 205/65 R 17.5
- 245/70 R 17.5
- 215/75 R 17.5
- 235/75 R 17.5
- 385/65 R 19.5
- 245/70 R 19.5
- 265/70 R 19.5
- 285/70 R 19.5
- 385/55 R 22.5
- 385/65 R 22.5
- 425/65 R 22.5
- 445/65 R 22.5
- 315/80 R 22.5
- 11 R 22.5
- 205/70 R 15
- 7.50 R 15
- 8.25 R 15
- 365/80 R 20
|
Specyfikacja:
- duży przebieg dzięki precyzyjnie dobranej mieszance gumowej i geometrii bieżnika
- małe zużycie paliwa dzięki zoptymalizowanemu oporowi tarcia i zmniejszonej masie opony
- idealna stabilność dzięki rowkom na barku opony
- stabilne parametry karkasu dzięki zoptymalizowanej konstrukcji opasania i stopki
- rozmiary odpowiednie do wszystkich obecnie produkowanych pojazdów
|
-->> Continental HSC1 Seria 80
|
rozmiary |
|
- 9,5 R 17,5
- 385/65 R22.5
- 295/80 R22.5
- 315/80 R22,5
- 11 R 22,5
- 12 R 22,5
- 13 R 22,5
- 11.00 R 20
- 12.00 R 20
- 12.00 R 24
|
Specyfikacja:
- optymalna odporność na uszkodzenia oraz duży zebieg dzięki nowej mieszance gumowej do jazdy
- drogach i w terenie oraz nowemu konturowi
- dobre dopasowanie do częstszej jazdy po drogach lub w terenie dzięki bieżnikowi z czterema (seria 80) lub trzema (standardowy przekrój) rowkami
- największa wytrzymałość strukturalna oraz najlepsze możliwości bieżnikowania dzięki wzmocnionemu opasaniu i wytrzymałemu karkasowi
- bardzo wysoka precyzja kierowania na wszystkich nawierzchniach
|
-->> Continental HDC1
|
rozmiary |
|
- 295/80 R 22,5
- 315/80 R 22,5
- 12 R 22,5
- 13 R 22,5
- 12.00 R 20
- 12.00 R24
|
Specyfikacja:
- optymalna odporność na uszkodzenia oraz duży przebieg dzięki nowej mieszance gumowej do jazdy po drogach i w terenie oraz nowemu konturowi
- wysoki poziom obciążenia strukturalnego i doskonałe możliwości bieżnikowania dzięki wzmocnionemu opasaniu, wytrzymałemu i zoptymalizowanemu konturowi
- wyjątkowa przyczepność dzięki wzorowi bieżnika dostosowanemu pod kątem zastosowania oraz wysokiej ogólnej sztywności
|
-->> Continental HTC1
|
rozmiary |
|
- 385/65 R 22,5
- 425/65 R 22,5
- 445/65 R 22,5
- 275/70 R 22,5
|
Specyfikacja:
- duży przebieg i bardzo dobra przyczepność w różnych warunkach i zastosowaniach dzięki precyzyjnie dobranej mieszance gumowej do jazdy po drogach i w terenie oraz geometrii bieżnika
- możliwość ponownego bieżnikowania wyjątkowo trwałego karkasu, nawet w przypadku pracy przy dużych obciążeniach
- ochrona własności jezdnych dzięki geometrii rowków zaprojektowanej specjalnie w celu zapobiegania chwytaniu kamieni
|
-->> Continental HSW2 Scandinavia
|
rozmiary |
|
- 247/70 R 19,5
- 265/70 R 19,5
- 285/70 R 19,5
- 385/55 R 22,5
- 385/65 R 22,5
- 275/70 R 22,5
- 315/70 R 22,5
- 295/80 R 22,5
- 315/80 R 22,5
|
Specyfikacja:
- wysoka stabilność jazdy dzięki zoptymalizowanemu zimowemu wzorowi bieżnika
- bezpieczne hamowanie na śniegu i lodzie dzięki poprawiającym przyczepność krawędziom i lamelkom
- dobre przebiegi nawet na suchych drogach dzięki harmonijnemu połączeniu odpowiedniego obrysu opony, jej składu oraz wzoru bieżnika
|
-->> Continental HDW2 Scandinavia
|
rozmiary |
|
- 275/70 R 22,5
- 315/70 R 22,5
- 295/80 R 22,5
- 315/80 R 22,5
- 11 R 22,5
- 12 R 22,5
- 13 R 22,5
|
Specyfikacja:
- bezpieczna trakcja i hamowanie bez poślizgów dzięki zastosowaniu specjalnego wzoru bieżnika
- ciągły, wysoki poziom trakcji zapewniony dzięki doskonale zaprojektowanej kombinacji rowków i nacięć
- dobre przebiegi nawet na suchych drogach dzięki harmonijnemu połączeniu odpowiedniego obrysu opony, jej składu oraz wzoru bieżnika
|
-->> Continental HTW2 Scandinavia
|
rozmiary |
|
- 265/70 R 19,5
- 385/55 R 22,5
- 385/65 R 22,5
|
Specyfikacja:
- wysoka stabilność jazdy dzięki zoptymalizo wanemu zimowemu wzorowi bieżnika
- niezawodne hamowania nawet przy znacznym przebiegu opony dzięki odpowiedniemu wzorowi bieżnika
- specjalna technologia bieżnika opony dla dobrej zimowej trakcji i niskich kosztów jazdy w nie zimowych warunkach
|
Opony Michelin
-->> Michelin XZA 2 Energy
Korzyści
- Oszczędność paliwa
- Regularne i powolne zużycie : Większy przebieg i komfort jazdy
- Redukcja hałasu
- Utrzymanie kierunku jazdy i precyzja kierowania
Charakterystyka
- Mieszanka bieżnika i karkas zoptymalizowane w celu zmniejszenia zużycia energii
- Nowa mieszanka bieżnika, bardziej odporna na ścieranie
- Lamelki zapobiegające "szynowemu zużyciu bieżnika" usytuowane na głównych wzdłużnych rowkach bieżnika
- Wzmocnione czoło opony oraz nowy profil
- Masywne i zwarte boki
Rozmiary
295/60 R 22.5 TL
315/60 R 22.5 TL
275/70 R 22,5 TL
305/70 R 22.5 TL
315/70 R 22.5 TL
295/80 R 22.5 TL
315/80 R 22.5 TL
-->> Michelin XZA1/XZA
Korzyści
- Regularne i powolne zużycie wpływa na znaczny wzrost przebiegu
- Utrzymanie kierunku jazdy i większa precyzja kierowania
- Zmniejszenie hałasu podczas jazdy
- Komfort jazdy
Właściwości
- Wzdłużne rowki i wzmocnienia gumowe zwiększające sztywność
- Lamelizacja krawędzi rowków
- Równomierne rozłożenie nacisku w strefie kontaktu opony z podłożem
Rozmiary
GPL (ciężkie pojazdy ciężarowe) |
PPL (lekkie pojazdy ciężarowe) |
XZA1 |
|
XZA |
|
XZA |
XZA2 |
275/70 R 22.5 TL |
|
9.00 R 20 TL |
|
7.00 R 16 |
205/75 R 17.5 |
305/70 R 22.5 TL |
|
8 R 22.5 TL |
|
7.50 R 16 |
215/75 R 17.5 |
275/80 R 22.5 TL |
|
9 R 22.5 TL |
|
8.25 R 16 |
225/75 R 17.5 |
|
|
10 R 22.5 TL |
|
8 R 17.5 |
235/75 R 17.5 |
|
|
11 R 22.5 TL |
|
8.5 R 17.5 |
|
|
|
12 R 22.5 TL |
|
9.5 R 17.5 |
|
|
|
|
|
10 R 17.5 |
|
|
|
|
|
8 R 19.5 |
|
|
|
|
|
9.5 R 19.5 |
|
|
|
|
|
245/70 R 19.5 |
|
|
|
|
|
265/70 R 19.5 |
|
|
|
|
|
285/70 R 19.5 |
|
|
|
|
|
305/70 R 19.5 |
|
-->> Michelin XTA 2 Energy / XTA 2+ Energy
Korzyści
(w porównaniu z XZA1)
- Do 20% kilometrów więcej
- Znaczne zmniejszenie kosztów paliwa
- Zwiększona odporność na zużycie na barkach
Charakterystyka
- Głębsza rzeźba bieżnika
- Nowa mieszanka, bardziej odporna na ścieranie
- Znaczne obniżenie oporów toczenia (w stosunku do XZA1)
Rozmiary
445/45 R 19.5 TL - XTA 2 Energy
425/55 R 19.5 TL - XTA 2 Energy
385/55 R 22.5 TL - XTA 2 Energy
385/65 R 22.5 TL - XTA 2+ Energy
-->> MICHELIN X ENERGY SAVERGREEN
WIĘKSZE I DŁUGOTRWAŁE OSZCZĘDNOŚCI PALIWA
Nawet do 520 LITRÓW* PALIWA zaoszczędzonego rocznie dzięki oponom MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN XF i XD i wyposażonym w karkas ENERGY™ Flex obniżający zużycie paliwa pojazdu przez wszystkie 4 etapy życia opony.
Lepsza BIEŻNIKOWALNOŚĆ opon dzięki technologii InfiniCoil zwiększającej wytrzymałość karkasu.
WIĘKSZE PRZEBIEGI I TRWAŁOŚĆ OPON
ZOPTYMALIZOWANY OBSZAR STYKU OPONY Z PODŁOŻEM dzięki technologii InfiniCoil zastosowanej w oponach MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN XF.
BARDZIEJ RÓWNOMIERNE FORMY ZUŻYCIA BIEŻNIKA dzięki samoblokującym się lamelom typu „PODWÓJNA FALA” zastosowanym w oponach MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN XD.
ZWIĘKSZONE I DŁUGOTRWAŁE BEZPIECZEŃSTWO
NOŚNOŚĆ osi prowadzącej
ZWIĘKSZONA O 500 kg**dzięki technologii InfiniCoil poprawiającej wytrzymałość opon.
NAWET DO 7%*** większa przyczepność opony przez cały okres jej eksploatacji dzięki lamelom typu „podwójna fala”.
* Obliczenia oparte na oszczędnościach paliwa rzędu 0,4 l/100 km, zmierzonych na ciągniku siodłowym wyposażonym w opony (315/70 R 22.5) MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN XF na osi prowadzącej i opony MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN XD na osi napędowej, z naczepą wyposażoną w opony (385/55 R 22.5) MICHELIN XTA2 ENERGY™ porównanym do analogicznego zestawu wyposażonego w opony (315/70 R 22.5) MICHELIN XZA2 ENERGY™ na osi prowadzącej ciągnika, opony MICHELIN XDA2+ ENERGY™ na osi napędowej i opony (385/55 R 22.5) MICHELIN XTA2 ENERGYTM w naczepie. 0,4 l x 130 000 : 100 = 520 litrów.
** W porównaniu do opony MICHELIN 315/70 R 22.5 XZA 2 ENERGY™.
*** W porównaniu do opony MICHELIN 315/70 R 22.5 XDA 2 + ENERGY™.
-->> Michelin XFA 2 Energy Antisplash
DUŻA ZDOLNOŚĆ ZAŁADUNKU i WIĘKSZA RENTOWNOŚĆ
- Dzięki bardzo niskim oporom toczenia opona XFA 2 ENERGY tak jak XZA2 Energy pozwala zaoszczędzić zużycie paliwa do 6%*.
- Duża zdolność załadunku: 9 ton** na osi kierowanej (1,5 tony więcej niż XZA 2 ENERGY).
Doskonały PRZEBIEG
- Nawet o 30%*** zwiększony przebieg.
- Możliwość pogłębiania oraz bieżnikowania MICHELIN Remix Możliwość pogłębiania oraz bieżnikowania.
Wzorowy KOMFORT PROWADZENIA
- Dzięki jednorodności opon oraz regularności zużycia XFA 2 ENERGY eliminuje wibracje, co zapewnia najwyższy komfort prowadzenia pojazdu.
- Zachowanie pojazdu na drodze na wysokim poziomie.
Deflektor MICHELIN Antisplash redukuje czterokrotnie rozprysk wody.
WAŻNE: MICHELIN Antisplash zawsze musi być montowany po zewnętrznej stronie pojazdu.
Rozmiary
Dostępne z MICHELIN Antisplash
385/55 R 22.5 158 L/160 J
Zgodny z rozmiarami: 315/70 R 22.5 et X One 495/45 R 22.5 na osi napędowej.
-->> Michelin XTE 3
Do 15%* WIĘCEJ PRZEBIEGU dzięki:
• poszerzeniu bieżnika o 20 mm*,
• nowemu wzorowi bieżnika o głębokości 17 mm (głębszemu o 1 mm*) ,
• mieszance gumy BARDZIEJ ODPORNEJ NA USZKODZENIA.
* W porównaniu z 385/65 R 22.5 XTE 2
Karkas o WYSOKIEJ ODPORNOŚCI NA USZKODZENIA W STREFIE BARKU, dzięki:
• nowej, WZMOCNIONEJ architekturze czoła opony,
• masywniejszym barkom ,
• WZMOCNIONYM bokom ,
• najwyższym współczynniku akceptacji karkasu do bieżnikowania na rynku.
ROZMIARY
XTE 3 385/65 R 22.5
Opona przeznaczona do pogłębiania
Dostępne wkrótce w technologii MICHELIN Remix
-->> Michelin XF 2 Antisplah
WIĘKSZE PRZEBIEGI ORAZ UNIWERSALNOŚĆ ZASTOSOWANIA:
• Nowy bieżnik opony na przednią oś:
- poszerzony o 10 mm*
- opracowany aby zapewnić RÓWNOMIERNE ZUŻYCIE podczas użytkowania na długich trasach,
- ODPORNIEJSZY NA UDERZENIA w użytkowaniu regionalnym.
WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT KIEROWANIA POJAZDEM:
• o 5%* LEPSZA PRZYCZEPNOŚĆ PODCZAS HAMOWANIA dzięki 5 specjalnym rowkom w bieżniku, optymalizującym
powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
• LEPSZA WIDOCZNOŚĆ dzięki zastosowaniu deflektora Antisplash CZTEROKROTNIE redukującego rozprysk wody.
• Spełniająca bardzo rygorystyczne wymogi stawiane oponom pracującym na osiach prowadzących: brak wibracji.
* w porównaniu z MICHELIN XFA 1+
Rozmiary
385/65 R 22.5 TL 158 L
Możliwość pogłębiania i bieżnikowania MICHELIN Remix opony w technologii MICHELIN Remix
DOSTĘPNE RÓWNIEŻ BEZ DEFLEKTORA ANTISPLASH
-->> Michelin
X® MultiWay™ 3D XZE
+ bezpieczeństwo
PEŁNE ZAUFANIE
• Z lamelami Delta, w oponach nowych lub w 2/3 zużytych:
– droga hamowania krótsza o 25%,*
– poprawa przyczepności na zakrętach na śliskich nawierzchniach.
• Dzięki stopniowej reakcji możliwej po połączeniu lameli i szerszego bieżnika: bardziej przewidywalny tor jazdy.
PEWNOŚĆ NA DRODZE
• Dzięki nowemu, szerszemu profilowi większa odporność na uszkodzenia.
• Dzięki technologii InfiniCoil nośność opony wzrosła do 8 ton, a wytrzymałość karkasu zwiększyła się.
• Przyczepność we wszystkich warunkach pogodowych: oznaczenie M+S.
+ oszczędności
Przebieg opon na os i napędowej większy nawet o 30% i o 15% na osiach prowadzących**
• Nowy, kierunkowy bieżnik z lamelami optymalizuje formy zużycia (rzadsze serwisowanie przekłada się na skrócenie czasu przestoju pojazdów).
Obniżone zużycie paliwa
• Mniejsze opory toczenia dzięki lepszemu połączeniu rzeźby bieżnika,konstrukcji opony i użytych materiałów.
+ ochrona środowiska
Odsetek opon zaakceptowanych do bieżnikowania sięgający 94%***
• Opony MICHELIN X® MultiWay™ Remix wytwarzane w naszych fabrykach spełniają normy jakości nowych opon i gwarantują osiągi MICHELIN X® MultiWay™, mimo że do ich produkcji zużywa się 30 kg mniej surowców.
Konstrukcja opony umożliwiająca jej pogłębianie
• Zoptymalizowane formy zużycia maksymalnie umożliwiają pogłębianie mające na celu przedłużenie życia opony.
• Abyś mógł przedłużyć życie opony na etapie, w którym zużywa ona najmniej paliwa.
315/70 R 22.5 154/150 L TL
315/80 R 22.5 154/150 L TL
Możliwość pogłębiania i wkrótce także bieżnikowania w technologii MICHELIN Remix.
* Wyniki wewnętrznych testów porównawczych Michelin mierzących hamowanie awaryjne na polerowanym betonie (od 40 km/h do 0 km/h), przeprowadzonych na dwóch pojazdach: jednym jednolicie wyposażonym w opony 315/70 R22.5 i MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE/XDE w 2/3 zużyte i pojazdem wyposażonym w opony MICHELIN XZE2+/XDE2+ zużyte w tym samym stopniu.
** Wewnętrzny test Michelin. Rozmiary: 315/70 R22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D w porównaniu do MICHELIN XZE2+ przy tym samym stopniu zużycia i w podobnych warunkach użytkowania.
*** Wewnętrzne źródło Michelin. Odsetek opon bieżnikowanych spośród opon gamy E
-->> Michelin
XDE 2/ XDE 2+
Korzyści
- Rendement Duży potencjał przebiegu (dalszy wzrost w oponie XDE 2+)
- Odporność na czynniki zewnętrzne
- Dobra trakcja na mokrej nawierzchni
- Regularność zużycia
Charakterystyka
- Nowa mieszanka gumowa dla opon XDE 2+
- Większa głębokośc rzeźby bieżnika (do 23 mm)
- Poprzeczny profil rowków utrudniających osadzanie się w nich kamieni
- Kierunkowa rzeźba bieżnika
Rozmiary
XDE 2+ |
245/70 R 19.5 |
265/70 R 19.5 |
285/70 R 19.5 |
305/70 R 19.5 |
275/70 R 22.5 |
305/70 R 22.5 |
315/70 R 22.5 |
275/80 R 22.5 |
295/80 R 22.5 |
315/80 R 22.5 |
11 R 22.5 |
12 R 22.5 |
13 R 22.5 (XDE 2) |
-->> Michelin
XDW Ice Grip
Korzyści
- Motoryka i zdolność hamowania na podłożu o bardzo słabej przyczepności
- Wyjątkowa przyczepność poprzeczna
- Dobre przyleganie bieżnika do nierównej i zniszczonej nawierzchni Duży potencjał przebiegu Charakterystyka
- Nowoczesna rzeźba z lamelkami samoblokującymi się w dwóch kierunkach
- Specjalna mieszanka gumowa dostosowana do jazdy w bardzo niskich temperaturach
- Liczne poprzeczne nacięcia Głęboka rzeźba bieżnika
Rozmiary
245/70 R 19.5 RL
275/70 R 22.5 TL
295/80 R 22.5 TL
315/70 R 22.5 TL
315/80 R 22.5 TL
12 R 22.5 TL
-->> Michelin
XDA 2 + ENERGY
OSZCZĘDNOŚĆ ZUŻYCIA
PALIWA ORAZ ODPORNOŚĆ
NA USZKODZENIA
Oszczędność zużycia paliwa charakterystyczna dla gamy opon ENERGY
Jedna trzecia część paliwa zużywanego przez pojazd jest wynikiem oporów jakie stawiają opony. Technologia Michelin Energy gwarantuje bardzo niski poziom oporów toczenia redukując energię potrzebną na ich pracę.
PRZYCZEPNOŚĆ
Poprawa przyczepności przy przenoszeniu siły napędowej o 7% dzięki zmianom we wzorze bieżnika
Wyjątkowy potencjał
PRZEBIEGU
Bardziej wytrzymała:
OPTYMALIZACJA wzoru bieżnika na barkach zwiększająca odporność w kontakcie z krawężnikami.
Rozmiary
Równocześnie dostępne jako MICHELIN Remix
315/80 R 22.5
295/80 R 22.5
315/70 R 22.5
305/70 R 22.5
275/70 R 22.5
315/60 R 22.5
295/60 R 22.5
-->> Michelin
X Energy XF
Pierwsza opona o profilu 60 na oś prowadzącą o ZWIĘKSZONYM BEZPIECZEŃSTWIE, DLA POJAZDÓW O NOŚNOŚCI OSI 7,5 t
• Dzięki INFINICOIL, technologii należącej do
MICHELIN Durable Technologies
MICHELIN X Energy jest pierwszą oponą o profilu 60 i NOŚNOŚCI 7,5 t na oś prowadzącą
• Osiągi porównywalne z oponą 315/70 R 22.5
ZWIĘKSZONE BEZPIECZEŃSTWO
• Zwiększone bezpieczeństwo dzięki długotrwałej i ZOPTYMALIZOWANEJ PRZYCZEPNOŚCI na całej szerokości bieżnika
Oszczędności
• MICHELIN X Energy posiada wszystkie zalety opon gamy Energy
• ZMNIEJSZONE ZUŻYCIE PALIWA dzięki mniejszym oporom toczenia
Rozmiary
315/60 R 22.5 154 / 148 L
Opony MICHELIN X ENERGY mogą być POGŁĘBIANE i BIEŻNIKOWANE
w technologii MICHELIN Remix
-->> Michelin
X MultiWay XD
Prezentacja
Doskonała trwałość dzięki nowej, bardziej odpornej na uszkodzenia mieszance gumy i nowemu bieżnikowi zapobiegającemu zakleszczaniu się kamieni.
Mobilność o każdej porze roku dzięki dobrej przyczepności.
TRWAŁE BEZPIECZEŃSTWO
Do 19% większa* mobilność na mokrych i śliskich nawierzchniach po 2/3 zużycia bieżnika.
Hamowanie krótsze nawet o 18 metrów** po 2/3 zużycia bieżnika.
Dzięki lamelom typu „podwójna fala” i „kropla wody”.
Większa wydajność
D 30% większy przebieg dzięki głębszemu i szerszemu bieżnikowi, opracowanemu w technologii
MICHELIN Durable Technologies
** 315/70 R 22.5 MICHELIN X MultiWay XD w porównaniu do 315/70 R 22.5 XDE 2+.
** Wyniki testów przeprowadzanych na obciążonym pojeździe, z oponami XZE 2+ zamontowanymi na przedniej osi, na gładkim betonowym podłożu, przy zastosowaniu ABS oraz prędkości początkowej 46 km/h
NOWE ROZWIĄZNIE MICHELIN X MultiWay OFERUJE MOŻLIWOŚĆ DZIAŁANIA W WIĘKSZEJ ILOŚCI SEGMENTÓW
Opony 315/70 R 22.5 i 315/60 R 22.5 z naczepą wyposażoną w opony 385/55 R 22.5 zwiększają możliwość załadunku naczepy o odpowiednio 77 kg* i 108 kg*.
315/70 R 22.5 XD 154/150 L
315/60 R 22.5 XD 152/148 L
295/60 R 22.5 XD 150/147 K
Możliwość pogłębiania i bieżnikowania opony w technologii MICHELIN Remix
* W porównaniu do opon 315/80 R 22.5 + 385/65 R 22.5 przy siodle na wysokości 1200 mm dla identycznej wysokości członów zestawu.
Opony Sava
-->> Sava
Avant 17,5” i 19,5”
|
|
1. Szeroki, głęboki bieżnik - Duży możliwy przebieg i wydłużona żywotność 2. Wysoka gęstość lamel - Niezawodne hamowanie na mokrej nawierzchni 3. Solidne barki - Dobra stabilność boczna i odporność na zużycie barku 4. Dedykowana konstrukcja rowków bieżnika - Zapewnia równomierny rozkład nacisku na miejsce styku opony z nawierzchnią, powodując równomierne zużywanie
Opona na oś kierowaną do transportu regionalnego i dystrybucji
- Duży możliwy przebieg i długa żywotność
- Precyzyjne kierowanie i dobra stabilność boczna
- Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
- Zwiększona odporność na uszkodzenia
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Sava
Avant 22,5”
|
|
1. Nowy kształt rowków Lepszy styk opony z nawierzchnią zapewniający równomierne zużycie i dłuższy przebieg 2. Szerokie żebra w barku Szerokie, płytkie lamele żeber w barku spowalniają zużycie 3. Specjalne odstępy między lamelkami Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni i właściwości przez cały rok 4. Dedykowana mieszanka bieżnika Zaprojektowane do osiągania dużych przebiegów
Opona na oś kierowaną zapewniająca możliwy duży przebieg
- Zoptymalizowana pod kątem dużego przebiegu
- Równomierne zużycie
- Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni i przyczepność przez cały rok
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Sava
Comet Plus
|
|
1. Specjalnie dedykowane mieszanka bieżnika Duża ilość km na jednej oponie 2. Specjalne nacięcia opony Poprawiono trakcję podczas złej pogody 3. Duże bloki barkowe Dla zwiększenia stabilności bocznej 4. Rowki wzdłużne z poprzecznymi łopatkami Precyzyjny układ kierowniczy i dobra trakcja
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Drogi publiczne
- Dostawy lokalne
|
-->> Sava
Orjak 17,5” i 19,5”
|
|
1. Szeroki bieżnik Sprzyja długim przebiegom i zapewnia równomierne zużycie 2. Konstrukcja wzoru klocków Poprawia trakcję i przyczepność w różnych warunkach 3. Głębokie poprzeczne rowki Niezawodna przyczepność w każdych warunkach 4. Półotwarte barki Dobra przyczepność przez cały rok 5. Dedykowana mieszanka bieżnika Zwiększony przebieg
Opona na oś napędową zapewniająca dobrą przyczepność i długie przebiegi w transporcie regionalnym i dystrybucji
- Duży możliwy przebieg
- Doskonała przyczepność w różnych warunkach
- Dobra stabilność boczna
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Sava
Orjak 22,5”
|
|
1. Ulepszony kształt rowków Dłuższy możliwy przebieg i równomierny profil zużycia 2. Głęboki wzór bieżnika Możliwy duży przebieg i stała przyczepność przez cały okres eksploatacji opony 3. Konstrukcja wielokrotnie oddzielonych klocków Lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni i śniegu 4. Półotwarte barki Lepsza trakcja w każdych warunkach 5. Dedykowana mieszanka bieżnika Zaprojektowane pod kątem dużych przebiegów i odporności na przecięcia
Opona na oś napędową o możliwym dużym przebiegu oferująca niezawodną przyczepność przez cały rok w transporcie długodystansowym i regionalnym
- Długie przebiegi
- Równomierne zużycie
- Lepsza trakcja na mokrej nawierzchni i śniegu
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
- Opona całoroczna
|
-->> Sava
Cargo C3
|
|
1. Specjalny kształt czoła Możliwość długich przebiegów oraz równomierne zużycie opon 2. Solidna konstrukcja osnowy Zapewnia długą żywotność 3. Specjalna konstrukcja rowków Ukształtowane rowki wzdłużne zmniejszają prawdopodobieństwo zakleszczenia się kamieni 4. Solidne żebra w barku Lepsza stabilność boczna i odporność na zużycie barku
Opona do przyczep niskopodwoziowych do transportu długodystansowego i regionalnego
- Specjalnie zaprojektowana do przyczep niskopodwoziowych
- Trwała konstrukcja
- Duży przebieg i długa żywotność
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
- Przyczepy niskopodwoziowe
|
-->> Sava
Cargo C3 Plus
|
|
1. Szeroki, 6-żebrowy bieżnik Możliwość długich przebiegów oraz równomierne zużycie opon 2. Bezlamelowy wzór bieżnika Zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne 3. Specjalna konstrukcja rowków Ukształtowane rowki wzdłużne zmniejszają prawdopodobieństwo zakleszczenia się kamieni 4. Solidne żebra w barku Lepsza stabilność boczna i odporność na zużycie barku
Trwała opona do przyczep przeznaczona do transportu długodystansowego i regionalnego
- Trwała konstrukcja
- Lepsza odporność na uszkodzenia
- Długie przebiegi
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny/na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Sava
Avant MS2
|
|
1. Szeroki wzór bieżnika z masywnymi żebrami Długie przebiegi i równomierne zużycie 2. Naprzemienne ułożenie klocków
- Lepsza odporność na uszkodzenia
3. Rowki o specjalnej geometrii
- Lepsze właściwości trakcyjne
- Zwiększona odporność na poślizg na mokrej nawierzchni
- Zapobiega klinowaniu się kamieni
4. Głębokie wcięcia barku opony Lepsza przyczepność w terenie, chłodzenie opony i samoczyszczenie Place budów Pojazdy szosowo-terenowe Prace budowlane
Opona na oś kierowaną do jazdy mieszanej ze wzmocnioną osnową i niezawodną przyczepnością na drodze oraz w terenie
- Duży możliwy przebieg
- Wzmocniona osnowa
- Dobra przyczepność na drodze i w terenie
Zastosowania:
- Place budów
- Pojazdy szosowo-terenowe
- Prace budowlane
|
-->> Sava
Orjak MS
|
|
1. Zróżnicowana geometria rowków Sprzyja dobremu samooczyszczaniu 2. Solidne środkowe żebro
- Zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne
3. Klocki na otwartym barku Duża przyczepność w terenie 4. Specjalna mieszanka bieżnika Duży możliwy przebieg 5. Solidna konstrukcja osnowy Zwiększona trwałość i odporność na uszkodzenia
Opona na oś napędową do jazdy mieszanej i terenowej ze wzmocnioną osnową zapewniająca niezawodną trakcję
- Bardzo dobra trakcja na drogach nieutwardzonych i w terenie
- Trwała konstrukcja
- Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
- Długa eksploatacja
Zastosowania:
- Place budów
- Pojazdy szosowo-terenowe
- Prace budowlane
|
-->> Sava
Cargo MS
|
|
1. Konfiguracja klocków środkowych Dobra przyczepność oraz hamowanie na mokrych i nieutwardzonych drogach 2. Solidne żebra w barku Lepsza odporność na uszkodzenia 3. Specjalna mieszanka bieżnika Zapobiega łuszczeniu lub rozdarciom bieżnika 4. Wzmocniona konstrukcja osnowy Większa trwałość i wydłużenie okresu eksploatacji opony
Odporna na uszkodzenia opona do przyczep przeznaczona do jazdy mieszanej i na budowach
- Trwała konstrukcja zapewniająca długą żywotność
- Duża przyczepność w terenie
- Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
Zastosowania:
- Place budów
- Pojazdy szosowo-terenowe
- Prace budowlane
|
-->> Sava
City U4
|
|
1. Wielokątowy kształt bieżnika Równomierny rozkład nacisku na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią 2. Dodatkowo pogłębiony wzór bieżnika Możliwy duży przebieg i dobra przyczepność przez cały okres eksploatacji opony 3. Wzmocnione ściany boczne Zwiększona odporność na uszkodzenia wynikające z tarcia o krawężniki 4. Dedykowana mieszanka bieżnika
- Odporność na ścieranie w jeździe miejskiej podczas częstego hamowania i przyspieszania oraz na zakrętach
5. Ochraniacze przed wpadającymi kamieniami Pomaga zminimalizować klinowanie się kamieni
Wytrzymała opona autobusowa na wszystkie osie zapewniająca większą wydajność floty
- Na dowolną oś
- Możliwość długich przebiegów oraz równomierne zużycie opon
- Dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
- Niski poziom hałasu
Zastosowania:
- Komunikacja miejska
- Na wszystkie osie
|
Opony Goodyear
-->> Marathon LHS II +
|
|
1. Mieszanka bieżnika Silefex Innowacyjna, zapewniająca oszczędność paliwa mieszanka bieżnika wykonana ze specjalnej mieszaniny wypełniaczy krzemionkowych i najwyższej jakości naturalnego kauczuku 2. Szeroki wzór bieżnika Sprzyja wysokim przebiegom, dobrej sterowności i równomiernemu zużyciu 3. Lamele na krawędzi żebra Sprzyjają równomiernemu zużyciu i poprawiają właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni 4. Lamele Flexomatic na centralnych żebrach Poprawiają hamowanie na mokrej nawierzchni, właściwości trakcyjne przez cały rok oraz zapewniają większy przebieg 5. Ochraniacze przed wpadającymi kamieniami Zapobiegają klinowaniu się kamieni i zapewniają zwiększoną odporność na uszkodzenia
Opona na oś kierowaną do transportu dalekobieżnego zapewnia większą oszczędność paliwa i umożliwia większe przebiegi
- Niskie opory toczenia zapewniają mniejsze zużycie paliwa
- Możliwość długich przebiegów oraz równomierne zużycie opon
- Znakomite prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni
- Mniejsza masa opony umożliwia zwiększenie ładowności
- Niski poziom hałasu
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny
- Drogi publiczne
|
-->> Regional RHS II
|
|
1. Szeroki wzór bieżnika Sprzyja wysokim przebiegom, dobrej sterowności i równomiernemu zużyciu 2. Lamele na krawędzi żebra Sprzyjają równomiernemu zużyciu i poprawiają właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni 3. Lamele Flexomatic na centralnych żebrach Poprawiają hamowanie na mokrej nawierzchni, właściwości trakcyjne przez cały rok oraz zapewniają większy przebieg 4. Ochraniacze przed wpadającymi kamieniami Zapobiegają klinowaniu się kamieni i zapewniają zwiększoną odporność na uszkodzenia 5. Najnowocześniejsza mieszanka bieżnika Duże przebiegi, doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni
Opona Regional na oś kierowaną oferuje możliwość osiągnięcia doskonałych przebiegów w szerokim zakresie zastosowań
- Długie przebiegi
- Rewelacyjne hamowanie na mokrej nawierzchni
- Mniejsze zużycie paliwa
- Wysoka odporność na uszkodzenia
Zastosowania:
- Transport na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Marathon LHD II +
|
|
1. Szeroki wzór bieżnika Sprzyja wysokim przebiegom, dobrej sterowności i równomiernemu zużyciu 2. Kierunkowy bieżnik Doskonała przyczepność na mokrych nawierzchniach i równomierne zużycie 3. Poprawiono wysokość bieżnika i kształt rowka Niski poziom hałasu 4. Mieszanka bieżnika Silefex Innowacyjna, zapewniająca oszczędność paliwa mieszanka bieżnika wykonana ze specjalnej mieszaniny wypełniaczy krzemionkowych i najwyższej jakości naturalnego kauczuku
Opona na oś napędową zapewniająca oszczędność paliwa w transporcie dalekobieżnym
- Niskie opory toczenia zapewniają mniejsze zużycie paliwa
- Możliwość długich przebiegów oraz równomierne zużycie opon
- Doskonała przyczepność i hamowanie na mokrej nawierzchni
- Mniejsza masa opony umożliwia zwiększenie ładowności
- Niski poziom hałasu
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny
- Drogi publiczne
|
-->> Regional RHD II + / RHD II
|
|
1. Szeroki wzór bieżnika i żebro środkowe Sprzyjają doskonałym przebiegom i równomiernemu zużyciu 2. Wzór bieżnika o dużej gęstości lamel Dzięki technologii trójwymiarowych lamelek waflowych poprawiono przyczepność oraz hamowanie na mokrych drogach i w warunkach zimowych 3. Wybrzuszone klocki łączące Poprawiają sztywność i odporność na zużycie; ograniczają poziom hałasu 4. Najnowocześniejsza mieszanka bieżnika Duże przebiegi, doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni
Opona na oś napędową zapewniająca duże przebiegi i doskonałe właściwości trakcyjne w szerokim zakresie przewozów regionalnych
- Doskonałe przebiegi i równomierne zużycie
- Doskonała przyczepność i hamowanie na mokrej nawierzchni oraz w warunkach zimowych
- Mniejsze zużycie paliwa
Zastosowania:
- Transport na średnie odległości
- Dostawy lokalne
|
-->> Marathon LHT II
|
|
1. Najnowocześniejsza mieszanka bieżnika Doskonałe zrównoważenie niskich oporów toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i przebiegu 2. Wielokątowy kształt bieżnika Sprzyja długim przebiegom i zapewnia równomierne zużycie 3. Mocne żebro w obszarze barku opony Zmniejsza zużycie i poprawia odporność na uszkodzenia 4. Kompaktowy wzór bieżnika Zmniejsza opory toczenia, zapewnia odporność na pęknięcia i uszkodzenia 5. Rowki o specjalnej geometrii Ustawione pod różnymi kątami rowki w obszarze barku opony ograniczają klinowanie się kamieni, opóźniają powstawanie pęknięć 6. Poprawiona konstrukcja lameli Gęstość i rozmieszczenie lamel zapewnia doskonałe zrównoważenie niskich oporów toczenia, niskiej emisji hałasów oraz hamowania na mokrej nawierzchni
Opona do naczep przeznaczona dla transportu dalekobieżnego zapewnia doskonałą oszczędność paliwa i dłuższe przebiegi
- Ultraniskie opory toczenia zapewniają mniejsze zużycie paliwa
- Wydłużony przebieg i równomierne zużycie
- Doskonała przyczepność i hamowanie na mokrej nawierzchni
- Mniejsza masa opony umożliwia zwiększenie ładowności
- Niski poziom hałasu
Zastosowania:
- Transport dalekobieżny
- Drogi publiczne
|
Opony Bridgestone
-->> R249 Ecopia
|
|
• Opona na oś kierowaną zapewniająca efektywne zużycie paliwa. • Niskie opory toczenia dzięki zastosowaniu mieszanki NanoPro-Tech™. • Bez kompromisów w zakresie żywotności, odporności na nieregularne zużycie i osiągów na mokrej nawierzchni. • System usuwania kamieni. |
-->> R166II
|
|
• Niskoprofilowa opona do pojedynczego montażu w naczepach typu mega. • System usuwania kamieni z bieżnika dla doskonałej trwałości. • Świetna wytrzymałość w długodystansowym transporcie. • Innowacyjnym systemem płotków tłumiących hałas w rowkach bieżnika (“groove fence”). |
-->> M729
|
|
• Opona napędowa do użytku regionalnego. • Doskonała kierowalność na mokrej i suchej nawierzchni. • Projekt typu Convex Block dla zminimalizowania nieregularnego zużycia bieżnika. • Łatwa do bieżnikowania. • Ochraniacz ściany bocznej dla wysokiej wytrzymałości (dotyczy 17.5"/19.5"). |
-->> R168
|
|
• Opona o wysokiej wytrzymałości do przyczep i naczep. • Szeroka powierzchnia kontaktu opony z podłożem dla bardziej regularnego rozkładu ciśnienia. • Wysoce odporna na nieregularne zużycie bieżnika. • Długa żywotność dzięki wzmocnionej ochronie przed przebiciem. • Wytrzymała osnowa (karkas) dla zwiększenia możliwości bieżnikowania. • Opona oznaczona symbolem FRT. |